-
Forside
- OBS! Sidste nyt!
-
Udlejning og inventar
- Aktivitets-kalender
-
Arrangementer
- Banko
- Alle arrangementer
Beautiful innovative
brands & websites.
Referat Generalforsamling Haraldsted Forsamlingshus
Referat
Generalforsamling
Haraldsted Forsamlingshus,
Langebjergvej 56, 4100 Ringsted
Tirsdag den 25. februar 2025 kl. 19:00
Bestyrelsen byder velkommen til generalforsamlingen.
12 medlemmer er mødt op.
1. Valg af dirigent
Bestyrelsen foreslår Marie-Louise Munch Achton-Lyng.
Valg af dirigent er vedtaget.
2. Valgafreferent
Bestyrelsen foreslår Gitte Havmark.
Valg af referent er vedtaget.
3. Valg af stemmetæller
Marianne Kiersgaard melder sig.
Valg af stemmetæller er vedtaget.
4. Formandensberetning v/Peter Fisker
Peter Fisker læser formandens beretning op. Bilag 1.
Spørgsmål/kommentarer til beretningen
Der stilles spørgsmålstegn til, hvorfor der ikke må overnattes i forsamlingshuset. Årsagen er som udgangspunkt pga. brandmyndighederne/forsikringen. Bestyrelsen tager en ny runde på dette spørgsmål, herunder muligheden for at overnatte ifm. udlejning.
5. Regnskab v/kasserer/formand PeterFisker
Peter Fisker fremlægger regnskabet.
Regnskabet er alene godkendt af én revisor, Torben Kristensen. Bestyrelsen beklager den sene henvendelse til begge revisorer, Torben Kristensen og Niels Trustrup. Niels Trustrup kunne ikke nå at være med til at revidere med så kort varsel, hvilket revisorsuppleant Lene Kristensen heller ikke kunne.
Regnskabet blev forelagt generalforsamlingen, der godkendte regnskabet med én revisors påtegning, da det er udfærdiget af regnskabskonsulent.
Spørgsmål/kommentarer til regnskabet
Det bliver kommenteret, at indtægter i 2024 er faldet, da der ikke blev afholdt koncert i 2024 og at forsikringspriserne er faldet med 50 % pga. ny ordning via Dansø Assurance via Forsamlingshusforeningen.
Regnskabet er vedtaget.
6. Budget og næsteårs arbejde v/kasserer/formand PeterFisker
Peter Fisker fremlægger budgettet.
Spørgsmål/kommentarer til budgettet
Det bliver kommenteret, at budgettet under koncerter er noget højt.
Budgettet er vedtaget.
7. Fastsættelse af næste kalenderårs kontingent
Kontingent på 100 kr. bliver foreslået uændret. Ingen andre forslag.
Uændret kontingent på 100 kr. er vedtaget.
8. Indkomneforslag
Skal være indgivet skriftligt til formanden mindst 8 dage før
Der er modtaget en mail fra Thess Ravbøg. Bilag 2.
Desuden er der et forslag fra bestyrelsen om vedtægtsændringer. Bilag 3.
Mail fra Thess Sylvig
§ 4. GENERALFORSAMLING
Forslag:
Dog kan formand og næstformand ikke være på valg samme år.
Forslaget bliver forkastet, da der til generalforsamlingen ikke er valg til selve posterne i bestyrelsen, men blot valg af medlemmer til bestyrelsen. De forskellige poster bliver vedtaget af den samlede bestyrelse efter valget ved en konstituering.
Hvad menes med tilknytning hertil:
Der menes en lokal tilknytning. Det er op til generalforsamlingen at beslutte, om et opstillet medlem kan blive godkendt. Generalforsamlingen er den øverste myndighed.
§ 8. TEGNINGSRET
Forslag:
Beløbet fastsættes hvert år på den ordinære generalforsamling. Større indkøb, renovering og lignende skal planlægges og godkendes på den ordinære generalforsamling.
Forslaget bliver forkastet, da dette ikke giver den nødvendige råderet for den valgte bestyrelse. Bestyrelsen er valgt ud fra, at de er beslutningsdygtige.
§ 11. OPLØSNING
Vil det betyde, at hvis der kun møder 5 medlemmer op, så kan 2/3 af dem nedlægge foreningen? Svaret er ja.
Der bliver herefter vedtaget følgende ændring:
§ 11. OPLØSNING - NY § 10.
Medlemmerne kan med mindst 3/4 af samtlige tilstedeværende medlemmers stemmer på to på hinanden følgende generalforsamlinger, der holdes med mindst én og højst to måneders mellemrum, vedtage, at foreningen opløses. Ved beslutning om opløsning nedsætter den opløsende generalforsamling et udvalg, der forestår fordelingen af foreningens aktiver til almennyttige formål i Haraldsted-Allindemagle Sogn.
Hjemmeside og Facebook
Bestyrelsen vil søge undervisning i bedre at kunne opdatere siderne løbende – også at de bliver mere synlige og indbydende.
Forslag til udvalg
Bestyrelsen vil arbejde videre med dette.
Forslag til vedtægtsændringer fra bestyrelsen - Bilag 3
§ 8. TEGNINGSRET
Foreningen tegnes ved underskrift af formand og kasserer i forening. Bestyrelsen kan godkende, at formand og kasserer kan råde over betalingskort og netbank til foreningens bankkonti hver for sig. Tilføjelse:
Ved længere forfald fra formand eller kasserer indtræder næstformanden i deres sted indtil næste generalforsamling.
§10. LEJLIGHED - Udgår
Forsamlingshusets lejlighed skal så vidt muligt være udlejet.
§ 12 IKRAFTTRÆDEN - Ny § 11.
Forslag om vedtægtsændringer fra bestyrelsen er vedtaget.
9. Valg af bestyrelsesmedlemmer og suppleanter
På valg er følgende:
Bestyrelsesmedlemmer:
Lene Hansen (for Isabella Hjordrup) Accepterer genvalg
Pia Christiansen Accepterer ikke genvalg
Der er således et bestyrelsesmedlem på valg.
Der bliver spurgt, om der er nogle af de fremmødte, der ønsker at stille op til valg som bestyrelsesmedlem.
Følgende ønsker at stille op til valg som bestyrelsesmedlem:
Jesper Bærentzen
Christian Ulrik Hansen
Lene Hansen vil gerne flytte sin plads fra bestyrelsesmedlem til suppleant til bestyrelsen, hvis begge kan blive vedtaget.
Det bliver herefter vedtaget at følgende indtræder i bestyrelsen:
Jesper Bærentzen
Christian Ulrik Hansen
Lene Hansen udtræder som bestyrelsesmedlem og indtræder som suppleant til bestyrelsen i stedet for.
Suppleanter til bestyrelsen:
Jens Ellekær Accepterer genvalg Lars Trustrup Accepterer genvalg
Jens Ellekær og Lars Trustrup bliver genvalgt og Lene Hansen indtræder som suppleant til bestyrelsen.
10.Valg af revisor
Revisor Niels Trustrup Accepterer genvalg Revisor-suppleant Lene Kristensen Accepterer genvalg
Begge bliver enstemmigt genvalgt.
11. Eventuelt
Finn Kock Petersen vil gerne hjælpe til uden at være en del af bestyrelsen. Pia Christiansen vil gerne være ansvarlig for bankoudvalget uden at være en del af bestyrelsen.
Det påtales, at det er vigtigt, at udearealet bliver holdt fri for ukrudt, så det fremstår pænt for lejerne af huset.
Der bliver foreslået at kontakte de lokale spejdere og produktionsskolen.
Der vil blive lagt sten på parkeringspladsen.
Desuden bliver det foreslået at kontakte Ruben.
Der bliver foreslået en arbejdsdag ude og inde.
Tak fra bestyrelsen for god ro og orden.
/Referent Gitte Havmark
Den 7. marts 2025
Bilag 1 Haraldsted Forsamlingshus Beretning 2024 Efter stormen Bestyrelsen havde efter sidste gf nogle udfordringer i samarbejdet. Der var meget dem og os. Efter nogle få møder, valgte Isabella at træde ud af bestyrelsen. Jeg vil ikke give Isabella skylden for uroen, for det vil ikke være fair. Jeg som formand har en stor del af ansvaret, og jeg vil gerne takke Isabella for hendes indsats i 2023 og starten af 2024. Vi brugte meget tid på at komme videre i bestyrelsen, og møderne var til tider en stor diskussion bare for ,diskussionens skyld. Men jeg tænker at vi er ved at få slebet de værste kanter af nu. Ikke at vi altid er enige, men vi finder kompromiser og løsninger vi kan stå på mål for, sammen som bestyrelse. Næsten, Pia har valgt ikke at genopstille, da hun ikke er enig. Jeg syntes det er et modent standpunkt, og jeg håber at Pia stadig vil være aktiv i vores Banko udvalg - og meget gerne som primusmotor. Og jeg vil gerne takke Pia for den indsats hun har lagt i bestyrelsen. Har vi udrettet noget? Ja, det syntes jeg. Vi har fået sat elektronisk lås på køkkendøren. Vi har nu styr på hvem der kommer i huset og hvornår. Det betyder at vi ikke længere er nødt til at skulle skifte nøglebokskoden fysisk flere gange om ugen. Håndværkere kan få en kode tilsendt og selv gå ind. Huset var udlejet 38 gange i 2024 (29 Weekend og 9 dags) Vi har fået fældet det store træ midt på græsplænen og rodfræset. Vi har indkøbt en robotplæneklipper, som vi kærligt har døbt ElsaGrass. Det sparer os kr. 8.000,00 om året at hun passer haven. Vi har fået lavet komfuret, det viste sig at være indstillet til bygas og ikke flaskegas. Vi har fået Vesterskov til at beskærer træerne langs P-pladsen og grave gærdet fri. Det kommer vi tilbage til... Vi fik malet det lille skur og det meste af soklen omkring huset. Tak til de frivillige som kom og gav bestyrelsen en hånd med. Murer Kim har lavet vores trappe så den ikke falder fra hinanden og Kim har ligeledes lavet nogle fuger mellem stenene.